Satiksmes kustības drošības komisija ir Jelgavas valstspilsētas pašvaldības izveidota institūcija. Tā rīkojas saskaņā ar nolikumu, kas apstiprināts ar 2013. gada 22. augusta lēmumu Nr. 11/24, Latvijas Republikas ceļu satiksmes likumu un citiem normatīvajiem aktiem.
Jelgavas valstspilsētas pašvaldības satiksmes kustības drošības komisija
Komisijas darbības mērķis
Īstenot vienotu pašvaldības politiku satiksmes drošības un organizācijas jomā, piedalīties Jelgavas valstspilsētas satiksmes drošības un organizācijas politikas izstrādē un lemt par satiksmes kustības drošības un organizācijas jautājumiem.
Komisijas uzdevums
- koordinēt valsts un pašvaldības institūciju sadarbību satiksmes drošības organizācijas jomā;
- uzraudzīt un izstrādāt priekšlikumus par satiksmes drošību un organizāciju Jelgavas valstspilsētā;
- lemt par jautājumiem, kas saistīti ar satiksmes drošību un organizāciju Jelgavas valstspilsētā;
- izvērtēt un lemt par satiksmes organizācijas projektiem Jelgavas valstspilsētā;
- izskatīt fizisko un juridisko personu ierosinājumus, iesniegumus par satiksmes organizācijas jautājumiem.
Komisijas tiesības
- pieprasīt nepieciešamo informāciju no valsts un pašvaldību iestādēm, kā arī no citām personām Komisijas uzdevumu izpildei;
- izskatāmo jautājumu vispusīgai izvērtēšanai uzaicināt uz Komisijas sēdēm speciālistus vai citas personas;
- ierosināt un piedalīties ar satiksmes organizācijas un drošības jautājumu saistītu Domes lēmumu projektu izstrādē;
- iesniegt priekšlikumus par pašvaldības budžeta līdzekļu piešķiršanu satiksmes drošības un organizācijas jautājumu risināšanai Jelgavas valstspilsētā;
- ierosināt un piedalīties ar satiksmes organizācijas un drošības jautājumu saistītu Domes lēmumu projektu izstrādē.
Komisijas sastāvs
- Komisijas priekšsēdētājs – Jelgavas valstspilsētas pašvaldības priekšsēdētāja vietnieks;
- Komisijas locekļi –
- Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestādes “Pilsētsaimniecība” divi pārstāvji;
- Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestādes “Jelgavas pašvaldības policija” divi pārstāvji;
- Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestādes “Jelgavas pašvaldības operatīvās informācijas centrs” pārstāvis;
- SIA “Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde” pārstāvis;
- VSIA “Latvijas Valsts ceļi” Jelgavas nodaļas pārstāvis;
- VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” Jelgavas nodaļas pārstāvis;
- Valsts policijas Zemgales reģionālās pārvaldes Kārtības policijas biroja Patruļpolicijas pārstāvis;
- Trīs sabiedrības pārstāvji.
- Komisijas sekretāru norīko ar Jelgavas valstspilsētas pašvaldības administrācijas rīkojumu.
Komisijas darba laiks
Komisijas sēdes notiek katra mēneša otrajā trešdienā, tās tiek protokolētas.
Iesniegumus un ierosinājumus par satiksmes drošības un organizācijas jautājumiem, jāiesniedz Jelgavas valstspilsētas pašvaldības Klientu apkalpošanas centrā.
Par plānotajām būvniecības iecerēm, kas saistītas ar Ceļu satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu izvietojuma plānu (turpmāk – CSOTL plāns) izvietošanas izmaiņām vai jaunu uzstādīšanu, projekta dokumentācijas izstrādes gaitā iespējams konsultēties ar Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestādes “Pilsētsaimniecība” (Pulkveža Oskara Kalpaka ielā 16a) satiksmes organizācijas inženieri pirmdienās no plkst. 15.00 līdz 19.00, 4. kabinetā vai nosūtot CSOTL projekta dokumentāciju pa e-pastu: pilsetsaimnieciba@jelgava.lv, vai elektroniski vienojoties, par iespējām konsultēties citā laikā pa e-pastu: Karlis.Kruklins@jelgava.lv.
Ceļu satiksmes organizācijas projektu dokumentācijas izskatīšana.
- Pirms satiksmes organizācijas projektu iesniegšanas Būvvaldē, iesniedzējs iesniedz Ceļu satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu izvietojuma plānu (turpmāk – CSOTL plāns) un raksta iesniegumu Jelgavas pilsētas domes Satiksmes kustības drošības komisijai (turpmāk – SKDK) ne vēlāk, kā līdz katra mēneša pirmajai ceturtdienai.
- SKDK tiek sasaukta katra mēneša otrajā trešdienā, kurā tiek izskatīti noteiktajā termiņā iesniegtie iesniegumi.
- CSOTL plānu izstrādā sertificēts speciālists ar zināšanām ceļu/ielu projektēšanā.
- Jaunu objektu būvniecības būvprojektu izstrādi jāveic atbilstoši projektēšanas normatīvajiem dokumentiem.
- Plānā jāuzrāda:
- plānotās teritorijas robežas, uzrādot esošos apgrūtinājumos;
- ielas vai ceļa, teritorijā esošie laukumi, ietves, zaļās zonas, to ģeometriskie parametri;
- teritorijas iebraucamo ceļu pieslēgumi ielām, to ģeometriskie parametri;
- plānoto un esošo CSOTL izvietojums.
- Uz SKDK sēdi var tikt pieaicināts CSOTL plāna izstrādātājs vai īpašnieks.
- SKDK sēdes protokolu un lēmumu izrakstus sagatavo 10 darba dienu laikā.
- Informāciju par pieņemto lēmumu nosūta iesnieguma iesniedzējiem.
- Ja SKDK norāda uz nepieciešamiem labojumiem, tad jāveic noteiktie labojumi.
- Ja lēmumā noteikts, ka CSOTL plāns jāiesniedz atkārtoti, tad pēc labojumu veikšanas dokumentāciju iesniedz izskatīšanai.
Satiksmes organizācijas izmaiņu fiziskas, juridiskas personas īpašumā vai jaukta statusa kopīpašuma teritorijā izskatīšana.
- Ja ceļu satiksmes organizācijas tehniskos līdzekļus paredzēts izvietot uz fiziskas vai juridiskas personas īpašumā vai jaukta statusa kopīpašumā esošas zemes, lēmumu par CSOTL uzstādīšanu pieņem īpašnieki atbilstoši LR likumdošanai.
- Par plānotajām satiksmes organizācijas izmaiņām vai jaunu objektu būvniecību konsultēties Jelgavas pilsētas pašvaldības iestādē “Pilsētsaimniecība” (turpmāk – Iestāde) ar satiksmes organizācijas inženieri (pirmdienās no plkst. 15.00 līdz 19.00, 4. kabinetā).
- Ceļu satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu plānu (turpmāk – CSOTL plānu) izstrādā speciālists ar zināšanām ceļu projektēšanā, ko apliecina ar savu parakstu. Tajā jāuzrāda visa iekšpagalma kopējā teritorija līdz piegulošajām ielām, plānotās teritorijas zemes robežas, esošie apgrūtinājumi, iebraucamo ceļu, to pieslēgumu ielām, gājēju celiņu, laukumu un zaļo zonu ģeometriskie parametri un CSOTL izvietojums.
- Ja tiek plānota teritorijas norobežojošo elementu (žogi, statiskas konstrukcijas, u.c.) uzstādīšana, to izvietojumu un veidu jāsaskaņo Būvvaldē.
- CSOTL plānu ar iesniegumu vai vēstuli brīvā formā ar lūgumu to izskatīt komisijā jāiesniedz Jelgavas pilsētas pašvaldības administrācijas Administratīvās pārvaldes Klientu apkalpošanas centrā, Lielajā ielā 11, Jelgavā (pielikumu nosūtot elektroniski uz dome@dome.jelgava.lv un CC: pilsetsaimnieciba@jelgava.lv) vai Iestādes Administratīvajā nodaļā, Pulkveža Oskara Kalpaka ielā 16a, Jelgavā, (CSOTL plānu nosūtīt elektroniski uz pilsetsaimnieciba@jelgava.lv) līdz katra mēneša pirmajai ceturtdienai.
- Satiksmes kustības drošības komisijas (turpmāk – SKDK) sēdes notiek katra mēneša otrajā trešdienā:
- izskata iesniegumu;
- komisija var uzaicināt sēdē piedalīties izstrādātāju vai īpašnieku;
- protokolu un lēmumu izrakstus sagatavo 10 darba dienu laikā pēc sēdes;
- informāciju par pieņemto lēmumu nosūta iesnieguma iesniedzējiem.
- Ja SKDK norāda uz nepieciešamiem labojumiem, tad jāveic noteiktie labojumi, un, ja lēmumā noteikts, jāiesniedz atkārtoti SKDK komisijai.
- Sēdē izskatīto un pieņemto CSOTL plānu īpašniekam jāsaskaņo VAS “Latvijas Valsts ceļi” Jelgavas nodaļā Savienības ielā 2, Jelgavā.