Mainīgie laika apstākļi veicina bedrīšu veidošanos uz brauktuvēm
Straujā gaisa temperatūras maiņa no lieliem mīnusiem uz daudz siltāku laiku ar nokrišņiem, slapju sniegu un lietu ir veicinājusi asfaltētā ceļa seguma pasliktināšanos. Uz brauktuvēm parādās bedres, kuras nepieciešams steidzami labot. Jelgavas asfaltētajās ielās tiek organizēts avārijas bedrīšu, kas ir lielākas par 0,1 kvadrātmetru un dziļākas par 5 centimetriem, remonts ar auksto asfaltbetonu.
Šonedēļ darbi notiek Miera ielas posmā no Platones tilta līdz Aizsargu ielas rotācijas aplim, Pulkveža Brieža ielā, Meiju ceļā, Blaumaņa ielā, Lapskalna ielas posmā no Uzvaras ielas līdz Kazarmes ielai, Pasta ielā, Aviācijas ielā, Bauskas ielā, Viskaļu ielā.
Prioritāri bedrīšu remonts tiek organizēts uz ielām ar intensīvāku satiksmi – uz tranzītielām, kā arī A un B uzturēšanas klases ielām. Ziemas sezonā asfaltseguma ielās ar auksto asfaltu pēc nepilnās tehnoloģijas tiek labotas satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres. Bedrīšu remonts ar nepilno tehnoloģiju nozīmē bedrīšu aizpildīšanu ar asfalta maisījumu, iepriekš iztīrot bedri no netīrumiem, bet bez to malu sagatavošanas. Laika apstākļiem nostabilizējoties un vidējai diennakts gaisa temperatūrai paaugstinoties līdz +10 oC, labāk tiks sākts plānveida asfaltbetona bedrīšu remonts ar karsto asfaltu, pielietojot pilno vai nepilno tehnoloģiju. Šobrīd notiekošo remontdarbu mērķis ir novērst satiksmei bīstamas situācijas.
Kā skaidro JVPI “Pilsētsaimniecība” ielu ekspluatācijas inženieris, asfaltbetona segumam ekspluatācijas laikā noveco asfaltbetona esošā saistviela – bitumens. Tā rezultātā asfaltbetons zaudē elastību, kļūst cietāks un trauslāks, un sāk veidoties plaisas. Mitros laika apstākļos plaisās iekļūst ūdens, kas pie negatīvām gaisa temperatūrām sasalst. Ūdenim sasalstot, plaisas pakāpeniski kļūst lielākas un pastiprinās ūdens iekļūšana ceļa konstrukcijā. Tādās vietās transportlīdzekļu kustības rezultātā asfalta gabali atdalās no brauktuves seguma un veidojas bedres. Apstākļos, kad gaisa un seguma temperatūra svārstās ap 0 oC un ir liels nokrišņu daudzums, bedru veidošanās process var noritēt ļoti strauji. Bedres uz ceļa var parādīties pat dažu stundu laikā. Tāpēc autobraucēji aicināti būt īpaši uzmanīgi, šķērsojot peļķes, kas atrodas uz brauktuves, jo tajās var būt bedres.
2023. gadā ar asfaltbetonu klāto ielu bedrīšu remonta kopējās izmaksas bija 316842 eiro, kopā remonts veikts 9908 m2 apjomā.