Pabeigti būvdarbi Nameja ielas kvartālā; mainīts atļautais braukšanas ātrums Dobeles šosejā
Uzlabojot infrastruktūru ap plānoto bērnudārzu Nameja ielā 30, noslēgušies būvdarbi Nameja ielā, 2. un 3. līnijā, kā arī jaunizbūvētajā Čiekuru ielā, kurai nosaukumu izraudzījās iedzīvotāji. Realizējot šo projektu, kvartālā ap Nameja ielu ieviestas būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas – samazināts atļautais braukšanas ātrums, uzstādīti ātrumvaļņi, paaugstināti krustojumi un izbūvēts luksofors 3. līnijas, Malkas ceļa un Dobeles šosejas krustojumā. Autovadītājiem jāņem vērā, ka līdz ar luksofora izbūvi ir mainīts atļautais braukšanas ātrums Dobeles šosejā, iebraucot pilsētā no Dobeles puses, – no pilsētas robežas līdz 1. līnijai atļautais maksimālais braukšanas ātrums ir 50 kilometri stundā.
Nameja ielā, 2. un 3. līnijā un Čiekuru ielā maksimālais atļautais braukšanas ātrums ir līdz 30 kilometriem stundā, izbūvētajos automašīnu stāvlaukumos uzstādīti ātrumvaļņi, bet satiksmes nomierināšanai paaugstināti krustojumi. Tāpat Dobeles šosejas, 3. līnijas un Malkas ceļa krustojumā sācis darboties luksofors, kas šobrīd strādā fiksētā signālplāna režīmā, taču tuvākajā laikā tiks pārslēgts uz sensoriem. Tas nozīmē, ka zaļā gaisma izbraukšanai no 3. līnijas vai Malkas ceļa ieslēgsies tikai tad, kad krustojumam pietuvosies automašīna vai gājējs būs nospiedis izsaukuma pogu, lai šķērsotu Dobeles šoseju. Luksofors pēc visu darbu pabeigšanas darbosies pēc tāda paša principa kā Dobeles šosejas krustojumos ar 4. līniju un 5. līniju.
Līdz ar luksofora izbūvi Dobeles šosejas, 3. līnijas un Malkas ceļa krustojumā ir mainīts atļautais braukšanas ātrums, iebraucot pilsētā no Dobeles puses. Tagad, šķērsojot pilsētas robežu, visā posmā no pilsētas robežas līdz 1. līnijai atļautais maksimālais braukšanas ātrums ir 50 kilometri stundā. Iepriekš daļā šī posma atļautais ātrums bija 70 kilometri stundā. Šīs izmaiņas ieviestas, lai uzlabotu satiksmes drošību Dobeles šosejā, kā arī nodrošinātu atbilstību LVS 370:2010 “Ceļu satiksmes regulēšanas luksofori” prasībām, kas paredz: gadījumos, kad atļautais braukšanas ātrums pārsniedz 50 kilometrus stundā, pirms luksofora jāuzstāda ceļa zīme “Maksimālā ātruma ierobežojums 50 km/h”.
Projekta gaitā ir izbūvēta jauna asfaltēta iela starp 2. un 3. līniju, kurai jelgavnieki balsojumā deva nosaukumu Čiekuru iela. Par šo nosaukumu tika saņemtas 173 balsis. Jaunajā ielā izbūvēta bruģakmens seguma apvienotā gājēju un velosipēdistu ietve, pārbūvēts apgaismojums, izbūvēti ūdensapgādes un kanalizācijas tīkli, lietus kanalizācijas sistēma, sakaru kanalizācija un videonovērošana. Tāpat jaunajā Čiekuru ielā ir izveidots stāvlaukums 58 automašīnām pie perspektīvās pirmsskolas izglītības iestādes.
Nameja ielas posmā no 2. līnijas līdz 3. līnijai pārbūvēta iela, ieklājot tur asfaltbetona segumu, un arī šajā Nameja ielas posmā ir izbūvēts stāvlaukums 65 automašīnām pie perspektīvā bērnudārza. Tāpat ielas posmā izbūvēta bruģakmens seguma ietve un sarkans asfaltbetona velosipēdu ceļš, pārbūvēts apgaismojums, izbūvētas inženierkomunikācijas, ūdensapgādes un kanalizācijas tīkls, pārbūvēta lietus kanalizācijas sistēma, kā arī nodrošināta sakaru kanalizācija un videonovērošana un demontēta 20 kV gaisvadu elektrolīnija, tās vietā izbūvējot pazemes kabeļu līniju un transformatora apakšstaciju.
2. līnijas posmā no Dobeles šosejas līdz jaunizbūvētajai ielai ieklāts asfaltbetona brauktuves segums, izbūvēta bruģakmens seguma apvienotā gājēju un velosipēdistu ietve, pārbūvēts apgaismojums, izbūvēti ūdensapgādes un kanalizācijas tīkli un pārbūvēta lietus kanalizācijas sistēma, kā arī izbūvēta sakaru kanalizācija un videonovērošana.
3. līnijas posmā no Dobeles šosejas līdz jaunizbūvētajai ielai ieklāts asfaltbetona brauktuves segums, izbūvēta bruģakmens seguma apvienotā gājēju un velosipēdistu ietve, pārbūvēts apgaismojums, izbūvēti ūdensapgādes un kanalizācijas tīkli un pārbūvēta lietus kanalizācijas sistēma. Izbūvēts luksofors Dobeles šosejas, Malkas ceļa un 3. līnijas krustojumā, uzstādītas arī četras video/radara detekcijas kameras.
Līdz ar to apkārtējais privātmāju rajons ir ieguvis sakārtotu vidi un mūsdienīgu infrastruktūru. Jāpiebilst, ka pēc iecerētā bērnudārza uzbūvēšanas pa šīm ielām plānots novirzīt arī sabiedrisko transportu.
Vienlaikus ar galvenajiem projekta būvdarbiem 2. līnijas posmā no būvdarbu zonas līdz Ošu ceļam, 3. līnijas posmā no būvdarbu zonas līdz Meža ceļam, kā arī Ganību ielas posmā no 1. līnijas līdz 2. līnijai veikta seguma virsmas divkārtu apstrāde.
Jāpiebilst, ka kopumā objektā izvietotas 19 videonovērošanas kameras. Labiekārtojot apkārtni, iestādīti 136 koki – liepas, sarkanie ozoli, melnalkšņi, skābarži un kļavas –, kā arī 359 krūmi, tostarp spirejas, irbeņlapu fizokarpi, filadelfi un ceriņi.
Būvdarbus saskaņā ar iepirkumu veica SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate””, būvuzraudzību nodrošināja SIA “Jurēvičs un partneri”, autoruzraudzību – SIA “3C”.