2., 3. līnijas un Nameja ielas posma pārbūve, Jelgavā

Uzlabojot infrastruktūru ap plānoto bērnudārzu Nameja ielā 30, noslēgušies būvdarbi Nameja ielā, 2. un 3. līnijā, kā arī jaunizbūvētajā Čiekuru ielā, kurai nosaukumu izraudzījās iedzīvotāji. Realizējot šo projektu, kvartālā ap Nameja ielu ieviestas būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas – samazināts atļautais braukšanas ātrums, uzstādīti ātrumvaļņi, paaugstināti krustojumi un izbūvēts luksofors 3. līnijas, Malkas ceļa un Dobeles šosejas krustojumā. Autovadītājiem jāņem vērā, ka līdz ar luksofora izbūvi ir mainīts atļautais braukšanas ātrums Dobeles šosejā, iebraucot pilsētā no Dobeles puses, – no pilsētas robežas līdz 1. līnijai atļautais maksimālais braukšanas ātrums ir 50 kilometri stundā.
Saistītie raksti
Nameja ielā, 2. un 3. līnijā un Čiekuru ielā maksimālais atļautais braukšanas ātrums ir līdz 30 kilometriem stundā, izbūvētajos automašīnu stāvlaukumos uzstādīti ātrumvaļņi, bet satiksmes nomierināšanai paaugstināti krustojumi. Tāpat Dobeles šosejas, 3. līnijas un Malkas ceļa krustojumā sācis darboties luksofors, kas šobrīd strādā fiksētā signālplāna režīmā, taču tuvākajā laikā tiks pārslēgts uz sensoriem. Tas nozīmē, ka zaļā gaisma izbraukšanai no 3. līnijas vai Malkas ceļa ieslēgsies tikai tad, kad krustojumam pietuvosies automašīna vai gājējs būs nospiedis izsaukuma pogu, lai šķērsotu Dobeles šoseju. Luksofors pēc visu darbu pabeigšanas darbosies pēc tāda paša principa kā Dobeles šosejas krustojumos ar 4. līniju un 5. līniju.
Līdz ar luksofora izbūvi Dobeles šosejas, 3. līnijas un Malkas ceļa krustojumā ir mainīts atļautais braukšanas ātrums, iebraucot pilsētā no Dobeles puses. Tagad, šķērsojot pilsētas robežu, visā posmā no pilsētas robežas līdz 1. līnijai atļautais maksimālais braukšanas ātrums ir 50 kilometri stundā. Iepriekš daļā šī posma atļautais ātrums bija 70 kilometri stundā. Šīs izmaiņas ieviestas, lai uzlabotu satiksmes drošību Dobeles šosejā, kā arī nodrošinātu atbilstību LVS 370:2010 “Ceļu satiksmes regulēšanas luksofori” prasībām, kas paredz: gadījumos, kad atļautais braukšanas ātrums pārsniedz 50 kilometrus stundā, pirms luksofora jāuzstāda ceļa zīme “Maksimālā ātruma ierobežojums 50 km/h”.
Projekta gaitā ir izbūvēta jauna asfaltēta iela starp 2. un 3. līniju, kurai jelgavnieki balsojumā deva nosaukumu Čiekuru iela. Par šo nosaukumu tika saņemtas 173 balsis. Jaunajā ielā izbūvēta bruģakmens seguma apvienotā gājēju un velosipēdistu ietve, pārbūvēts apgaismojums, izbūvēti ūdensapgādes un kanalizācijas tīkli, lietus kanalizācijas sistēma, sakaru kanalizācija un videonovērošana. Tāpat jaunajā Čiekuru ielā ir izveidots stāvlaukums 58 automašīnām pie perspektīvās pirmsskolas izglītības iestādes.
Nameja ielas posmā no 2. līnijas līdz 3. līnijai pārbūvēta iela, ieklājot tur asfaltbetona segumu, un arī šajā Nameja ielas posmā ir izbūvēts stāvlaukums 65 automašīnām pie perspektīvā bērnudārza. Tāpat ielas posmā izbūvēta bruģakmens seguma ietve un sarkans asfaltbetona velosipēdu ceļš, pārbūvēts apgaismojums, izbūvētas inženierkomunikācijas, ūdensapgādes un kanalizācijas tīkls, pārbūvēta lietus kanalizācijas sistēma, kā arī nodrošināta sakaru kanalizācija un videonovērošana un demontēta 20 kV gaisvadu elektrolīnija, tās vietā izbūvējot pazemes kabeļu līniju un transformatora apakšstaciju.
2. līnijas posmā no Dobeles šosejas līdz jaunizbūvētajai ielai ieklāts asfaltbetona brauktuves segums, izbūvēta bruģakmens seguma apvienotā gājēju un velosipēdistu ietve, pārbūvēts apgaismojums, izbūvēti ūdensapgādes un kanalizācijas tīkli un pārbūvēta lietus kanalizācijas sistēma, kā arī izbūvēta sakaru kanalizācija un videonovērošana.
3. līnijas posmā no Dobeles šosejas līdz jaunizbūvētajai ielai ieklāts asfaltbetona brauktuves segums, izbūvēta bruģakmens seguma apvienotā gājēju un velosipēdistu ietve, pārbūvēts apgaismojums, izbūvēti ūdensapgādes un kanalizācijas tīkli un pārbūvēta lietus kanalizācijas sistēma. Izbūvēts luksofors Dobeles šosejas, Malkas ceļa un 3. līnijas krustojumā, uzstādītas arī četras video/radara detekcijas kameras.
Līdz ar to apkārtējais privātmāju rajons ir ieguvis sakārtotu vidi un mūsdienīgu infrastruktūru. Jāpiebilst, ka pēc iecerētā bērnudārza uzbūvēšanas pa šīm ielām plānots novirzīt arī sabiedrisko transportu.
Vienlaikus ar galvenajiem projekta būvdarbiem 2. līnijas posmā no būvdarbu zonas līdz Ošu ceļam, 3. līnijas posmā no būvdarbu zonas līdz Meža ceļam, kā arī Ganību ielas posmā no 1. līnijas līdz 2. līnijai veikta seguma virsmas divkārtu apstrāde.
Jāpiebilst, ka kopumā objektā izvietotas 19 videonovērošanas kameras. Labiekārtojot apkārtni, iestādīti 136 koki – liepas, sarkanie ozoli, melnalkšņi, skābarži un kļavas –, kā arī 359 krūmi, tostarp spirejas, irbeņlapu fizokarpi, filadelfi un ceriņi.
Kopējās plānotās izmaksas ir 6 392 148,47 eiro, no tiem 5 433 326 eiro būs aizņēmuma līdzekļi, bet 958 822,47 eiro pašvaldības budžeta līdzekļi.
Būvdarbus veicējs SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate””
Būvuzraudzība SIA “Jurēvičs un partneri”
Autoruzraudzība SIA “3C”.
08.10.2024.
Sākta ceļa seguma uzlabošana tajos ielu posmos, kas izmantoti kā 2., 3. līnijas un Nameja ielas posma apbraucamie ceļi. Ieklāts šķembu segums koplietošanas ceļā no Dobeles šosejas līdz Nameja ielai. Nameja ielas posmā no 3. līdz 4. līnijai ieklāts asfalts, lai pēc projekta realizācijas Nameja iela visā garumā būtu noasfaltēta, bet pārējās ielās būs šķembu segums. Šķembas šodien ieklātas koplietošanas ceļā no Dobeles šosejas līdz Nameja ielai, bet līdz mēneša beigām ar tādu pašu segumu tiks sakārtots Nameja ielas posms no 1. līdz 2. līnijai, 1. līnija no Ganību ielas līdz Ošu ceļam un Riekstu ceļš no 2. līnijas līdz Ošu ceļam.

08.10.2024.
Sākta ceļa seguma uzlabošana tajos ielu posmos, kas izmantoti kā 2., 3. līnijas un Nameja ielas posma apbraucamie ceļi. Ieklāts šķembu segums koplietošanas ceļā no Dobeles šosejas līdz Nameja ielai. Nameja ielas posmā no 3. līdz 4. līnijai ieklāts asfalts, lai pēc projekta realizācijas Nameja iela visā garumā būtu noasfaltēta, bet pārējās ielās būs šķembu segums. Šķembas šodien ieklātas koplietošanas ceļā no Dobeles šosejas līdz Nameja ielai, bet līdz mēneša beigām ar tādu pašu segumu tiks sakārtots Nameja ielas posms no 1. līdz 2. līnijai, 1. līnija no Ganību ielas līdz Ošu ceļam un Riekstu ceļš no 2. līnijas līdz Ošu ceļam.

20.08.2024.
Ieklāta asfalta apakškārta 400 metrus garajā Nameja ielas posmā no 2. līdz 3. līnijai un 300 metrus garajā 2. līnijas posmā no Nameja ielas līdz Dobeles šosejai. Paralēli asfaltēšanas darbiem 3. līnijā notiek komunikāciju izbūve, tostarp ūdensvada, kanalizācijas un lietus kanalizācijas sistēmu izbūve. Tāpat tiek veikti bruģēšanas darbi Nameja ielas stāvlaukumā.

22.04.2024.
Turpinās būvdarbi Nameja ielā, 2. un 3. līnijā. Pašlaik notiek komunikāciju izbūve 2. un 3. līnijā un jaunajā ielā. 2. līnijas posmā no Nameja ielas līdz jaunajai ielai jau ir izbūvēts ūdensvads, kanalizācija un lietus kanalizācija, turpinās apgaismojuma, sakaru kanalizācijas, kā arī ielas un ietves konstrukciju izbūve. Savukārt 2. līnijas posmā no Nameja ielas līdz Dobeles šosejai uzsākta kanalizācijas, ūdensvada un drenāžas izbūve. 3. līnijas posmā no Nameja ielas līdz jaunajai ielai izbūvēts ūdensvads un lietus kanalizācija, bet posmā no Nameja ielas līdz Dobeles šosejai būvdarbus plānots uzsākt maijā. Nameja ielas posmā no 2. līnijas līdz 1. līnijai izbūvēts ūdensvads, kanalizācija un lietus kanalizācija, turpinās apgaismojuma un sakaru kanalizācijas izbūve, kā arī ielas, stāvlaukuma pie perspektīvās pirmsskolas izglītības iestādes un ietves konstrukciju izbūve. Šajā posmā arī uzsākti elektrības pārbūves darbi.

18.10.2023.
Ap plānoto bērnudārzu Nameja ielā 30 sākušies infrastruktūras sakārtošanas darbi. Tie sākti 2. līnijā posmā no 2. līnijas 8A līdz Dobeles šosejai, kur uzstādītas pagaidu ceļa zīmes, lai turpinātu ar seguma demontāžu, koku un krūmu zāģēšanu un inženierkomunkāciju izbūvi. Šobrīd slēgta satiksme 2. līnijas posmā no Dobeles šosejas līdz Ganību ielai un piekļuve nodrošināta vien īpašumiem.
Būvdarbu gaitā plānots pārbūvēt arī 3. līniju posmā no Dobeles šosejas līdz 3. līnijai 20A, Nameja ielas posmu no 2. līnijas līdz 3. līnijai un izbūvēt ielas posmu starp 2. un 3. līniju.
